Adviseur arbeidsmigratie voor gemeenten (36 uur)

Adviseur arbeidsmigratie voor gemeenten (36 uur) - 24190

  • 36 uur
  • Fulltime,parttime
  • Noord-Holland,Zuid-Holland,Utrecht,Flevoland,Gelderland

Je onderhoudt nauw contact met alle gemeenten in de regio Midden- en West-Nederland over het onderwerp arbeidsmigratie. Je brengt hierbij gemeenten in de buurt of met vergelijkbare problemen met elkaar in contact.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze publieke organisatie versterkt de lokale overheid, zodat de 342 gemeenten hun inwoners optimaal kunnen bedienen. Voor het ondersteuningsprogramma voor arbeidsmigratie vraagt zij onze inzet met een adviseur voor de regio’s West (Noord-Holland, Zuid-Holland) en Midden (Rotterdam Rijnmond, Utrecht, Flevoland en het westelijk deel van Gelderland).

 De situatie rond arbeidsmigranten is een dringend en complex vraagstuk dat gemeenten direct raakt. Verschillende initiatieven vragen van gemeenten dat zij op korte termijn handelen en zich actief inzetten om arbeidsmigranten beter te beschermen en hun positie duurzaam te verbeteren.

Met het ondersteuningsprogramma, dat nu 2 jaar bestaat, biedt de organisatie actief advies aan gemeenten, deelt en verbindt kennis en ervaring, stimuleert een samenhangende aanpak en biedt actieve begeleiding. De organisatie als ‘trusted advisor’ is belangrijk voor het doelmatig realiseren van duurzame oplossingen en structurele verbeteringen. 

Het projectteam bestaat uit een jurist, (regio)adviseurs, inhoudelijk experts, een communicatieadviseur, een projectondersteuner en een projectleider.

 Wat ga je doen:

  • Je versterkt de (bestuurlijke) bewustwording rond arbeidsmigratie, zodat gemeenten inzicht en bewustzijn krijgen.
  • Je ontwikkelt samen met en voor gemeenten toepasbare producten die aansluiten op de behoeften.
  • Je adviseert gemeenten over arbeidsmigratie en via welke kanalen kennis beschikbaar is.
  • Je bevordert kennisdeling tussen gemeenten, bijvoorbeeld met regionale samenwerkingen tussen gemeenten, provincies en private partijen.
  • Je onderhoudt goede contacten met gemeenten.
  • Je organiseert webinars, trainingen en werksessies.
  • Je legt verbinding met andere ondersteuningsprogramma’s om te kijken of een integrale aanpak mogelijk is.

 Wij vragen:

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt meer dan 4 jaar recente werkervaring als adviseur.
  • Je hebt kennis van arbeidsmigratie.
  • Je hebt kennis van het sociaal domein en van een van de volgende onderdelen:
    • huisvesting/woningmarkt,
    • vergunningverlening,
    • bestuursrecht,
    • openbare orde en veiligheid,
    • basisregistratie personen,
    • handhaving,
    • economie/arbeidsmarkt.
  • Je hebt bij voorkeur werkervaring bij een gemeente.
  • Je bent dinsdag 14 mei tussen 10:00 en 16:00 beschikbaar voor een gesprek met de organisatie.

Standplaats:
Thuis, gemiddeld heb je 1 keer per 2 weken een dag teamoverleg en incidenteel heb je overleg met ministeries en gemeenten op locatie.

Wij bieden:
De functie is per half mei beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot en met eind december 2024, met een optie tot verlenging (totaal maximaal 36 maanden).

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 3 mei  aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24190. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.