Projectleider/adviseur procesoptimalisatie Wmo (32 uur)

Projectleider/adviseur procesoptimalisatie Wmo (32 uur) - 24192

  • 32 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland,Utrecht

Je ondersteunt als strategisch adviseur de programmamanager bij inhoudelijke en organisatorische vraagstukken over procesoptimalisatie in het werkveld van de Wmo en Jeugdwet.

Omschrijving van de opdrachtgever:

Deze publieke overheidsorganisatie versterkt de lokale overheid, zodat de 342 gemeenten hun inwoners optimaal kunnen bedienen. De uitvoerende tak van deze organisatie heeft een nieuw bureau opgezet om de processen op het gebied van financieel-administratieve afhandeling binnen de Wmo en Jeugdwet te verbeteren.

We zoeken een ervaren projectleider of adviseur met ruime kennis en ervaring binnen het sociaal domein die dit weet te vertalen naar concrete actiepunten. In deze rol ben je de rechterhand van de programmamanager van het bureau, dat bestaat uit 35 enthousiaste collega’s.

Naast de nodige online overleggen en afspraken zijn er op maandag in Den Haag en op woensdag in Utrecht kantoordagen, zodat iedereen elkaar ook fysiek blijft ontmoeten en versterken.

Wat ga je doen:

  • Je brengt in kaart hoe politiek-bestuurlijke processen verlopen en schat in welke onderwerpen politiek gevoelig zijn. Hierover adviseer je de programmamanager.
  • Je werkt aan vraagstukken op het snijvlak van beleid en uitvoering die spelen in het sociaal domein.
  • Je brengt kansen en risico’s in kaart, bereidt de besluitvorming voor en onderneemt de juiste acties.
  • Je creëert draagvlak voor de visie van de organisatie en weet belanghebbende partijen en collega’s daarin mee te nemen.
  • Je signaleert ontwikkelingen in en buiten de organisatie en vertaalt deze naar de praktijk.
  • Je leidt intervisies en kennissessies.

Wij vragen:

  • Je hebt een afgeronde wo-opleiding in bestuurskunde, politicologie, rechten, (technische) bedrijfskunde, organisatiewetenschappen of vergelijkbaar.
  • Je hebt meer dan 7 jaar wo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt meer dan 10 jaar werkervaring als projectleider of strategisch adviseur in het sociaal domein.
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare werkervaring met verschillende politieke en bestuurlijke belangen van organisaties.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het leiden van intervisies en kennissessies.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met de volgende thema’s:
    • Inkoop en contractering
    • Administratieve processen en iStandaarden
    • Gegevensuitwisseling in de keten
    • Ketensamenwerking en -partnerschap

Standplaats:
Digitaal thuiswerken, Den Haag en Utrecht

Wij bieden:
De functie is per maandag 15 mei 2024 beschikbaar voor 32 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste 12 mei 2027.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 6 mei 12.00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24129. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.